Home / Business / Remesh, prima organizație din România care a primit eticheta fair trade

Remesh, prima organizație din România care a primit eticheta fair trade

Să vă dau un exemplu: dintr-un euro pe care îl plătim noi pe o cafea, cu cât credeți că este plătit micul producător care culege cafeaua din țările în curs de dezvoltare? Cât credeți că ajunge la el?” Este o întrebare prin care Mihaela Vețan de la CRIES  (Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare) a explicat ce este conceptul de fair trade sau comerțul echitabil. Răspunsul l-a oferit tot ea – 10 eurocenți – și a lăsat publicul să tragă singur concluziile. Ieri, în cadrul evenimentului „Fair is the new Cool”, Ateliere Fără Frontiere (AFF) a anunțat că proiectul său, Remesh, a primit eticheta fair trade din partea World Fair Trade Organization (WFTO).

Remesh este o inițiativă a Ateliere Fără Frontiere (AFF) apărută în 2011. În cadrul unui atelier de reinserție profesională, bannerele și mesh-urile publicitare de pe stradă sunt colectate, reciclate și revalorificate în obiecte de design și accesorii fashion de 10 femei care provin din medii defavorizate. Produsele variază de la mape și sacoșe de conferință, coperți, penare, genți, huse și până la scaune pentru pisici.

Potrivit reprezentanților inițiativei, persoanele care ajung la Remesh sunt ajutate nu numai din punct de vedere economic, prin faptul că au un loc de muncă, ci și prin faptul că își recâștigă locul în societate și își recâștigă încrederea în ele însele.

Cintia Barrientos, de la AFF, mi-a povestit cum funcționează proiectul Remesh. Pentru început, persoanele defavorizate ajung la AFF prin direcțiile de asistență socială și sunt selectate în funcție de profil sau în funcție de echipa de lucru deja formată. Nou-veniții au o perioadă de șase luni în care se acomodează, primesc asistență specializată și consiliere psihologică. Persoanele defavorizate sunt selectate pentru că, spune Cintia, există foarte multe persoane aflate în această stare care au nevoie de ajutor, dar organizația nu dispune de resursele necesare pentru a ajuta pe toată lumea.

„Cumpărătorii nu se întreabă ce este în spatele produsului pe care îl cumpără”

Chiar dacă eticheta care simbolizează comerțul echitabil la nivel internațional a fost acordată de curând, Remesh funcționează de mai mult timp după aceste principii. Raluca Ouriaghli, co-fondatoarea Remesh, spune că s-a confruntat deseori cu comparația cu alte produse concurente de pe piață, mult mai ieftine, pe care cumpărătorii o fac.

„Noi funcționăm de foarte multă vreme după principiile fair trade, dar ne-am confruntat foarte des, – chiar dacă produsele noastre nu sunt scumpe -, cu comparația, foarte ușor de făcut, (…) cu comparația cu produsele chinezești, produsele promoționale chinezești. Pentru că oamenii, cumpărătorii, nu își pun întrebări în momentul în care achiziționează. Vor un produs care să arate bine, care să fie funcțional, care să fie util (…), dar nu își pun întrebarea – ce este în spatele lui.”

Ideea este că, în momentul în care ai o etichetă, un label e o etichetă vizuală, care este plasată pe produs, îi ajută pe oameni să înțeleagă de fapt ce este în spate, spune Raluca.

Citeste toata stirea aici:

Sursa: Green Report

Publicat de: ziarmediu

Alte articole

Maşinile ecologice se vând din ce in ce mai bine în România

Dintre acestea, 16 sunt sută la sută electrice, în creştere cu 76,72% faţă de intervalul …